Többnyire növelni tudták bevételeiket 2017-ben a hazai kiskereskedelmi cégek – derül ki a héten közzétett éves beszámolókból. A piaci környezet kedvezett a szektor szereplőinek, a vásárlási kedv erős volt tavaly, a kiskereskedelmi értékesítések 5,3 százalékkal nőttek 2017-ben Magyarországon.

A 2015-ös év fordulatot hozott a hazai kiskereskedelmi szektorban (ehhez köze lehetett annak, hogy 2014-ben a parlament megszavazta a törvényjavaslatot, miszerint nem árusíthatnak napi fogyasztási cikkeket azok a kiskereskedelmi cégek, amelyek két egymást követő pénzügyi évet nulla vagy negatív eredménnyel zárnak), abban az évben a szektor nagy szereplői közül többen nyereségbe fordultak a korábbi veszteséges évek után. A pozitív eredményt tavaly is tartani tudták a beszámolóikat a héten publikáló cégek.

A szektor legnagyobb szereplői, mint a Tesco és az Auchan számaira még várnunk kell, mivel a Tesco pénzügyi éve február végén, az Auchan pénzügyi éve pedig március végén zárul. A német diszkontláncok közül az Aldi 2017-es számai ismertek, a Lidl szintén csúsztatott pénzügyi évvel működik.

Aldi

2017-ben folyatódott a dinamikus növekedés az Aldinál, a cég bevétele 27 százalékkal ugrott meg 2016-hoz képest.

Imádnak az Aldiban vásárolni a magyarok

A valaha volt legjobb évét zárta a magyar Aldi, rekordprofitot ért el mind az üzemi eredmény, mind az adózott eredmény szintjén. Már a harmadik éve stabilan nyereséges a vállalat, 2017-ben a 170 milliárd forintos árbevétel mellett 3,4 milliárd dolláros üzemi eredménnyel zárta az évet a társaság, ami több mint az ötszöröse az egy évvel ezelőtti szinthez képest. Az adózott eredménye pedig 253 millió forintról 2,3 milliárd forintra gyarapodott.

Imádnak az Aldiban vásárolni a magyarok

 

Spar

A Spar bevétele szintén a piacnál nagyobb ütemben tudott emelkedni 2017-ben, bár az Alditól elmaradt a dinamika. 477,6 milliárd forint lett az értékesítések nettó árbevétele, ami 9,4 százalékos növekedés az egy évvel korábbi értékhez képest.

Imádnak az Aldiban vásárolni a magyarok

Eredményszinten szintén szemmel látható növekedést könyvelt el a Spar 2017-ben, az üzemi eredmény 19,5 milliárd forint lett, ami 12 százalékos bővülés 2016-hoz képest, az adózott eredmény pedig 23 százalékkal ugrott meg.

Imádnak az Aldiban vásárolni a magyarokA CBA és a Reál is közzétette éves beszámolóját, bár mivel esetükben franchise-rendszerben működnek az üzletek, amelyeknek külön könyvelésük van, így az üzletek teljesítményét nem tükrözik a számok.

Forrás: https://www.portfolio.hu/

Fotó: http://www.magyar-logisztika.hu/