A Forma–1-es mezőny tagjai a hátát nézik a futamokon, sohasem előzik meg, mégis alig jut rá reflektorfény. Egészen biztos, hogy például kevesen ismernék fel az utcán, civilben. A német Bernd Mayländer (48) 2000 óta vezeti az F1-es biztonsági autót, de megmaradt a száguldó cirkusz titokzatos pilótájának. A Top 50 magyar autóversenyző gálán viszont megnyílt, a Blikk kérdéseire is szívesen válaszolt.

  • Milyen érzés folyamatosan a világ leggyorsabb pilótái előtt haladni?

Bernd Mayländer: Izgalmas, ugyanakkor roppant felelősségteljes is! Tudnod kell, hogy mi történik mögötted, muszáj értened és ismerned a pilótákat, s fontos, hogy maximálisan a saját feladatodra koncentrálj. Hosszú ideig jómagam is autóversenyző voltam, így ezek nem okoznak gondot. Amikor baleset történik, esetleg az időjárás indokolja, a pályára hajtok és a határon megyek. Ám nem szabad túlzásba esnem, mert nem azért kapok szerepet, hogy megnyerjem a futamot.

Bernd Mayländer 2000 óta vezeti a Forma–1-es bizton-sági autót/ Fotó:Profimedia reddot

  • Előfordult, hogy veszélyes szituációba keveredett a pályán?

Mayländer: Rázós és mókás pillanatok egyaránt adódtak. A múltban előfordult például Silverstone-ban és Hockenheimben is, hogy egy-egy őrült bemászott a pályára, és a futam közben ott botorkált. Azok tényleg necces helyzetek voltak. A sok emlékezetes verseny közül kiemelkedik a 2011-es Kanadai Nagydíj, ahol a statisztikák szerint a teljes táv negyvenhat százalékában én álltam a mezőny élén. Trófeát persze nem kaptam érte, viszont olyan hosszúra nyúlt a GP, hogy egy tankolást is be kellett iktatnom, és majdnem lekéstem a hazafelé tartó gépemet…

  • A mogyoródi már klasszikus helyszín, 1986 óta szerepel a Forma–1-es naptárban. Milyen emlékei vannak hazánkról?

Mayländer: A 90-es évek eleje óta rendszeresen járok Magyarországra az F1, a Porsche Szuperkupa és más futamok miatt. Alig egyórányi repülőútra van Stuttgarttól, ahol a családommal élek, hamar odaérek, így őszintén szólva hazai pályaként kezelem a Hungaroringet. Budapest csodálatos város, a pálya remek, az emberek pedig hihetetlenül nyitottak és barátságosak. Ezt nem csak udvariasságból mondom, nem véletlen, hogy a 2018 januárjában született ikerfiaimat Samunak és Bélának hívják.

  • Hogyan jött a névválasztás?

Mayländer: Sokat gondolkodtunk, több változat felvetődött, végül a két magyar név mellett döntöttünk, mert tényleg nagyon tiszteljük a magyarokat. Igaz, azt csak utólag tudtam meg a magyar barátaimtól, hogy az országnak Béla nevű nagy királya is volt. Azt kell mondanom, kiválóan választottunk, hiszen akármikor szólok hozzájuk, mindig eszembe jut Magyarország és a sok kellemes emlék is.

A német versenyző feleségével, valamint Samuval és Bélával/ Fotó: Facebook

  • A fárasztó és hosszú szezon után az F1-ben most téli szünet van. Mivel tölti a szabadidejét?

Mayländer: Szeretek teniszezni, eljárok edzőterembe, ugyanakkor igyekszem minél több időt tölteni a családommal. Ja és hogy ne feledjem: persze imádok jókat enni is! Apropó, a magyar konyha az egyik kedvencem.

700 kör az élen

A 2000-es szezon óta mindössze egyetlenegyszer fordult elő, hogy nem Mayländer vezette a biztonsági autót Forma–1-es nagydíjon. A 2001-es Kanadai GP-n egy sérülés miatt nem tudott kocsiba ülni. Már több mint 350 futamon volt jelen, s kb. 700 kört teljesített az élen.

Forrás: https://www.blikk.hu/

MEGOSZTÁS
Előző cikkAz Airbus a legnagyobb
Következő cikkDrako vs.Tesla